Om föreningen

BRF Bunkeflo5 bostadsrättsförening ligger i Annestad tillsammans med flera andra bostadsrättsföreningar och hyresrätter, och Annestad är i sin tur en del av Bunkeflostrand som sträcker sig längs kusten från Limhamn till Klagshamn.

Bunkeflostrand tillhör Malmö kommun.

Byggnaderna i Annestad kan ses till höger precis när du kör över Öresundsbron mot Sverige, och gör därmed området oerhört attraktivt för bropendlare.

På gångavstånd finns vårdcentral, barnavårdscentral, frisör, pizzeria/restaurang och dagligvaruhandel. Området har även flertalet förskolor och lekparker.

Vi har små miljöhus där du kan lämna glasflaskor, burkar, papper, batterier och kartong. Ska man lämna större föremål måste det göras på Sysav Återvinningscentral som ligger några hundra meter från Annestad. Längs gång- och cykelvägar är vi också angelägna om att få folk att hålla miljön så ren som möjligt, så när du är ute med din hund - plocka upp efter dig

Kollektivtrafiken i området fungerar bra, med flera busshållplatser längs Gottorpsvägen och Klagshamnsvägen ett par minuters promenad bort.

Från busshållplatsen till närmaste tågstation (Hyllie) tar det ca. 8 minuter och sedan kan du resa vidare till Köpenhamn, eller till Malmö Central där du kan fortsätta i alla väderstreck.

Vid Hyllie station finns både Malmö Arena, och Emporia köpcentrum med hundratalet butiker samt tre större mataffärer bland annat Willys, ICA Kvantum och Citygross.